075: lady gaga - penghujung kegemilangan, rambut & fesyen cintanya.

Mungkin menyifatkan single 'Judas' sebagai terlalu provokatif dan gagal dihadam oleh khalayak umum, Lady GaGa tampil gagah dan berani dengan melungsurkan tiga, yep... TIGA single dalam tempoh terdekat sebagai pertaruhan.

1. Edge Of Glory - lagu ini diilhamkan oleh mendiang datuk Lady GaGa yang katanya telah banyak menjadi inspirasi kepada beliau dalam penghasilan muzik yang bermutu. Jelasnya lagi lirik dalam lagu ini adalah agak peribadi dan hampir-hampir tidak mahu dimasukkan oleh GaGa sendiri atas sebab-sebab peribadi.


2. Hair - lagu ini punya kisah yang agak lucu. Lady GaGa menjelaskan bahawa dia terinspirasi untuk menulis Hair berdasarkan pengalaman peribadinya ketika remaja bahawa ibu bapanya akan menegur dan mengarahkannya untuk menukar pakaian kepada yang lebih sopan (d'oh... fesyennya agak keterlaluan, bukan?) dan bagaimana dia menjustifikasikan betapa pentingnya gaya rambut sebagai sebahagian daripada pendedahan identiti tersendiri.


3. Fashion of His Love - lagu ini eksklusif hanya untuk album Born This Way (Deluxe Edition) dan merupakan antara lagu yang paling awal ditulis dan siap dirakam untuk Born This Way, album susulan kepada album The Fame yang amat berjaya sebelum ini. Aku bersetuju dengan Perez Hilton, mendengar lagu ini membuatkan kita akan terpanggil untuk membayangkan Whitney Houston zaman pra-dadah, mirip lagu I Wanna Dance With Somebody.


p/s: - maaf kerana dua daripada tiga klip yang dimuatkan dalam entri ini tidak boleh dimainkan terus di sini dan hanya boleh dimainkan lewat YouTube. ngee...

Ulasan

[sutera kasih] berkata…
tak minat si gaga ni hehe
shandye. berkata…
@[sutera kasih]: tak suke takpe. ngee...