274: kawan kau yang itu, itu je sejak dulu.

Salam lebaran untuk semua pembaca (ada pembaca ke blog merapu-rapik ni?). Harap kalau ada khilaf yang aku buat, dimaafkan dan diabaikan.

Anyways, lets get to the real deal.

Sebenarnya aku malas nak bebel pasal whats up yang berlaku ke atas aku sepanjang raya. Tak ada yang menarik pun selain selang lima minit aku log-in m2u usyar baki duit dalam akaun sebab ada certain someone yang owe me some moolah cakap nak transfer.

Petangnya Nazs ajak lepak Starbucks untuk a dose of coffee di siang hari sebab dah sebulan tahan nafsu tak boleh nak nikmati hot chocolate tanpa merisikokan diri ditangkap abam pulisi dan dibawa bersiar-siar naik van mayat (rumors has it that ada abam pulisi yang buat rondaan dan tangkap jantan-jantan tak puasa di bulan Ramadhan dan parade them all naik kereta mayat... izzit true peeps?). Lagipun Qimie ada sekali so seronok la jugak layan budak kecik tu sekali.

Tengah layan sembang dengan Nazs, dia tiba-tiba tanya aku satu soalan yang agak-agak nyaris membunuh jugak la.

"Aku tengok kau memang tak ramai or tak ada kawan langsung eh? Kawan kau yang itu, itu je sejak dulu. Aku, Daniel, Iz, Firdauz, Shark. Ha, itu je kawan kau yang juga kawan aku yang aku kenal."

Aku diam. Betul juga. Aku memang tak ramai kawan sebenarnya. Sepatutnya aku ajaklah sapa-sapa datang rumah hari ni sebab mak aku ada buat makan-makan sikit tapi aku garu kepala sebab tak tahu nak contact siapa. I mean, siapa je yang ada kat Penang yang nak datang rumah aku?

Realistically, tanpa aku sedari, aku sebenarnya seorang yang gila babi amat selective in making friends. No wonder la masa kat PBAKL dan launching KOPI hari tu ada orang tegur aku sebab diorang cakap aku nampak sombong. Perhaps its true. Aku luaran memang nampak sombong, kekwat, bajet comel. Tapi sebenarnya aku insecure dan seram-sejuk untuk start a conversation dengan siapa-siapa. Aku secara unconsciously takut being rejected socially in any given social encounter.

Kiranya aku ni ada masalah a dose of pessimistic conversationalist la. Whatever that means.

Entahlah.

Tapi kau tanyalah kawan-kawan sedia ada aku, dan diorang akan cakap once dah kenal aku sebenarnya aku ni hantu jugak perangainya. Sejauh mana kehantuan aku, itu korang kena tanya diorang. Harap aku ni secomel hantu Casper ittew.

Eh, sebenarnya entri ni aku nak tulis pendek je. Tertaip panjang berjela pulak.

Kthnxbai. 

Ulasan

Aku dikira kawan kau kan?
Ke tak?

:(
Aj Abdullah berkata…
Aku selalu ada kawan gi tengok wayang or makan mc D or jalan raya or lepak sana-sini tapi aku selalu fikir 'adakah diaorang benar2 kawan or sekadar individu yang takut gi mana-mana or buat apa saja berseorangan?' Hmmmm..


Aku kekadang lebih refer bersendiri sambil orang kata aku sombong dan sesekali buat muka cute. Hmmmm..


Mungkin ada pengalaman silam yg x seberapa nak best buat kita cukup memilih kawan.
shandye. berkata…
@♛ LORD ZARA 札拉 ♛: anda #TeamTBS nombor wahid kot! hahahaha...
shandye. berkata…
@Aj Abdullah: ya. pengalaman ternyata mendewasa dan membuat kita lebih berhati-hati terhadap bahagian belakang badan kita agar tidak lagi ditikam..