042: [siri tutorial blogger] #01 - cara pasang burung twitter terbang.

Perasan tak ada burung Twitter warna biru berlegar-legar dalam ruang blog ni? Ha, mesti korang dah pernah tengok benda yang sama kat blog-blog lain, bukan?

Hehe. Ini ada satu tutorial mudah macam mana nak pasang burung biru yang sama pada blog korang semua. Lets check it out!
  1. Login Blogspot, kemudian ke Dashboard, lepas tu ke Design dan pilih Edit Layout dan seterusnya Add Gadget dan akhir sekali HTML/Javascript.
  2. Masukkan kod di bawah ini pada ruangan gadget HTML/Javascript dan klik SAVE.

* Tukarkan USERNAME kepada username Twitter anda
* Tukarkan URL WEBSITE kepada URL laman sesawang anda

Dah siap! Mudah, bukan? Jangan lupa follow Twitter saya di SINI.

Selamat mencuba!

Kthnxbai.

SUMBER: [sutera kasih]


**UPDATE** [26/04/11 | 06:39PM]


Atas permintaan enciksedap, saya kemaskini entri ini dengan cara-cara memasang burung Twitter terbang itu untuk pengguna Wordpress pula.
  1. Login ke Dashboard Wordpress anda.
  2. Pilih Tab Widget.
  3. Kemudian pilih Text.
  4. Masukkan kod yang sama di bahagian atas dan simpan.
Jangan lupa!



* Tukarkan USERNAME kepada username Twitter anda
* Tukarkan URL WEBSITE kepada URL laman sesawang anda

Ulasan

@AmenoWorld berkata…
Terima kasih yerk, saya nak buat gak kat blog saya, bila jadi t saya akan buat entry khas dan kreditkan kat awak. kalau nak tahu.. pernah gak saya tanya blogger lain tp huhu takde feedback.
shandye. berkata…
AmenoWorld: sy sekadar berkongsi. kalau sy tahu, sy tak keberatan hendak ajar. ini pun baru discover selepas blogwalking kelmarin. hehe... selamat mencuba!
[sutera kasih] berkata…
thanks yaa coz spread the ilmu..really appreciate it..sy pun blaja dr blogger lain :)
shandye. berkata…
[sutera kasih]: sharing is caring. tak salah kalau kita berkongsi2 ilmu. anyways... suka belog awk. nnt sy singgah lg! hehehe....
[sutera kasih] berkata…
hehe thanks yeahh..yup betul tu sharing is caring :) keep in touch yaa!
encikSEDAP.com berkata…
i buat camtu lah tadi. tak jadi jugak. kena wat lain.
shandye. berkata…
enciksedap: i try utk blog wp i ok je. hurm.....
Azri Fathurrahman berkata…
wahh .. lama dah aku cari tutorial burung ni .. anyway , tengsss ~ :D
shandye. berkata…
@Azri Fathurrahman: hei... im glad you like it. selamat mencuba! ngee...