389: frust tak dapat beli KOPI? kecewa sebab tak ada orang nak jualkan kat kau BOLA? makan hati bila tengok kawan kau ada KLCC? rasa macam nak terjun jambatan sebab tak ada CERPEN40? lunaskan segala amarah dan dendammu dengan buku edisi terhad Fixi kali ini!

Ohai.

Hamek kau. Tajuk nak kemain panjang sebatu. But who cares, its my blog so whatevv...

Apa-apapun, saja je nak kabar yang Buku Fixi sekali lagi datang dengan buku edisi terhad bersaiz comel yang kau boleh sumbat dalam purse, poket atau beg, dan keluarkan untuk baca pada waktu senggang (atau curi-curi ngelat baca waktu kuliah atau di tempat kerja!) yang diberi nama MALAM.

Edisi kali ini super-eksklusif sebab hanya dijual di BBW.

Yep. BBW.

Big. Bad. Wolf.

Alah... pesta buku murmur segals yang selalu buat kat Mines (dan ada jugak pernah buat kat tempat-tempat lain merata lokasi *batuk* Times Square Penang *batuk*) yang ramai gila umat manusia selalu pergi sebab diorang jual buku paperback atau hardcover dengan harga gila babi murah sampai babi pun cemburu tengok harga macam tu.

Ni cover luar dia. Comel tak?
 
Cak! Ni pulak sebelah dalam dia. Comel macam Teletubbies gittuh!

Khabarnya buku comel kaler hitam-kuning ni bakal dijual kat BBW pada hari Sabtu (06/12/14), ada lah launching serba makneka pada tengah malamnya dan ada of course-lah akan ada penampilan penulis-penulis dalam antologi MALAM ni.

Kau nampak cerpen #6 tu? NAMPAK?! Tak nampak aku tumbuk muka kau!
Sadly, saya tak dapat hadir sebab saya berada di luar kawasan (gitu!) pada tarikh berikut. Kalau tak of course saya tak lepaskan peluang ni untuk jumpa uols semua. Eh.

Tak apalah. Tak ada rezeki, nak buat macam mana, ye tak? Anggap saja tiada jodoh di antara kita (macam lirik lagulah pulak!)

Anggap saja cerpen ni pengubat rindu kalian akan tulisan saya untuk tahun ini yang saya sendiri akui agak tandus tanpa sebarang karya baru. Tapi okay-lah kan sebab tahun ni saya ada rilis 4 cerpen baru untuk kau orang. Kira not bad-lah tu...

Kepada mereka yang tak putus-putus tanya bila sambungan KOYAK nak keluar, Insya-Allah... saya dahpun hantar manuskrip ke Fixi. Sekarang ni tengah tunggu tuan/puan/cik editor belek dan kemaskini kasi power sikit. Bila nak keluar, wallahualam sebab saya sendiri tak boleh janji bila. Semua ni kerja Tuhan dan juga kerja penerbit. Bahagian saya dah beres.

In fact, FYI... saya dah hantar dua, ya... DUA manuskrip ke Fixi, dan salah satu daripadanya adalah sambungan kepada KOYAK. Jadi jangan nak main tuduh yang tahun ini saya tak produktif dan hanya lepak-lepak chill main dengan kucing je (*menjeling beberapa orang tertentu yang selalu carut saya dalam group WhatsApp*), dan sekarang ni tengah giat menulis manuskrip baru yang sadly tak sempat saya siapkan untuk NaNoWriMo.

Target asal nak cuba siapkan dalam tempoh sebulan, tapi disebabkan saya ada banyak urusan lain (saya juga mahu bergraduasi dan cari kerja, okay!) yang mesti saya dahulukan selain menulis. Jadinya tak sempatlah nak siapkan manuskrip baru ni untuk bulan November. Lajak sikit tak apa, asalkan kualitinya terjamin, tak gitu?

Kepada mereka yang kurius nak tahu inspirasi tentanng cerpen 'Hubungan Berhipotesis' dalam MALAM ni...

Ehm...

Macam mana nak jawab, eh?


Kalau 'E-mel Dari Seberang' dalam antologi percuma #MF2014 (yang ramai puji cakap sweet-sweet gitu! Thanks! #angkatbakulsendiri) saya dah kasi tahu yang ia loosely-based on a legit true event yang berlaku kat salah seorang kenalan saya...

Untuk 'Hubungan Berhipotesis' ni boleh jadi ala-ala spin-off kepada cerpen itulah (kot?). Tapi kali ni tak berdasarkan mana-mana true event. Saya main petik inspirasi dari observasi saya dan selebihnya repekan saya sendiri.

Cakap banyak tak guna, buku antologi MALAM ni menurut Fixi hanya akan dicetak 3000 naskah, dan dijual dengan harga RM8 seunit. Murmur segals uols!

Jadi pergilah beli, simpan elok-elok, lepas tu bawak ke Pesta Buku Antarabangsa PWTC tahun depan. Mana tahu kat sana nanti boleh jumpa dan laga-laga pipi sambil bergambar bagai. Ahaks.

Cheerio!

Ulasan