346: "Kau tak sempat beli KOPI dan BOLA sebab sudah sold out? Jangan sepak bontot sendiri dan dapatkan KLCC dengan segera!" BISIK anak kucing comel itu kepada kau.


Rasanya dah ramai yang tahu tentang antologi edisi khas ketiga FIXI iaitu KLCC yang bakal dilancarkan secara rasminya pada 17 April nanti. Aku tengok kat twitter dengan facebook pun dah ramai yang cakap dah pra-pesan, ada yang dah habis baca dan ulas di Goodreads.

Alhamdulillah, salah satu cerpen aku turut termuat dalam antologi ni, jadinya bertambah-tambahlah resume koleksi karya aku yang dah diterbitkan; dimulakan dengan BISIK, selepas itu koleksi cerpen KOPI, antologi cerpen BOLA, koleksi cerpen UNTUK SEPARA TUHAN (yang ini bawah terbitan Buku Hitam Press) dan yang terkini, semestinya KLCC.

Nah, senarai penuh barisan penulis dalam antologi edisi khas yang hanya dicetak 1,500 naskah ini:


1. Jangan Terjun : Nadia Khan
2. Ground Zero : Khairul Nizam Khairani
3. Mata : Shaz Johar
4. Ripuk :  Hazrul Rizwan
5. Nyawa : Raja Faisal
6. Warisan : Julie Anne
7. Dalam Tangan Papa : Adib Zaini
8. Takdir : Hani Amira Suraya
9. Gadis dan Dua Menara : Faratira Aimiza
10. 2 Tiang 1 Jambatan: Shafaza Zara Syed Yusof
11. Empat: Mim Jamil
12. Kalau Lapar Cari Chomet : Syaihan Syafiq
13. Serikandi Malaysia : Arif Zulkifli
14. Izzaq : Faizal Sulaiman
15. Penjaga : Dayang Noor
16. Jemput Makan : Zulaikha Sizarifalina Ali
17. Gerbang Neraka : Ridhwan Saidi
18. Nek Som, KLCC dan Kucing Bernama Zorg : Azrin Fauzi
19. Koc Lampu Capai Cakerawala: Azura Mustafa


Melihat kepada line-up kali ini, aku bersyukur sebab dapat bersama-sama dengan mereka yang aku kira jauh lebih handal menulis berbanding aku. Terasa kerdil benar berdiri sebaris dengan nama besar seperti Nadia Khan, Khairul Nizam Khairani, Shaz Johar, Hazrul Rizwan, Raja Faisal, Julie Anne, Adib Zaini, Shafaza Zara Syed Yusof (yang ini paling aku gerun sebenarnya), Faizal Sulaiman, Dayang Noor (my personal idol) dan semestinya Ridhwan Saidi. Penulis-penulis lain pun tak kurang hebatnya dan aku memang tak sabar mahu ketemu yang lain-lain masa pelancaran antologi ni nanti.

Peringatan awal: khabarnya antologi ini sedang ligat dipesan di atas talian. Jadinya jangan ulangi tragedi gagal mendapatkan KOPI dan BOLA (yang kini sudahpun sold-out) dan dapatkan KLCC dengan segera.

Ini halaman pertama cerpen aku, loosely inspired daripada kisah benar yang terjadi kat salah seorang kenalan aku masa aku belajar kat UiTM Kedah dulu.


Apa yang menariknya kali ni adalah pelancaran KLCC ni akan dibuat di Stor DBP pada 17 April nanti. Tengok kat bawah ni utk details lebih lanjut.


Insya-Allah aku akan turun beri sokongan kepada pelancaran antologi ini dan juga persembahan teater tersebut. Cuma aku sedikit gusar sebab ia mula jam 8.30 malam, hendak pergi tak ada masalah, hendak balik ke UKM tu yang masalah sedikit. (melainkan kalau ada sesiapa yang sudi tumpangkan... hihi...)

Tiket untuk menonton tak mahalpun, cuma RM25. Khabarnya ramai penulis KLCC yang akan turun (termasuklah aku, mungkin).

Aku mahu pakai warna ungu, cocok dengan warna kulit antologi buku ini. Hiks.

Jadi, jumpa di sana nanti, ya?

=)

Ulasan