317: hias.

Jadinya kau putuskan untuk bertemu
Haruskah kubersetuju?
Kufikir kau okay
Gadis di rangkulanmu, apakah dia tahu datangnya kau?

Hampir bikinku pindah keluar kota
Kau tak mahu ku di sini
Tapi aku liat
Sengaja

Cari sebab untuk membencimu lebih dari dulu
Kau janji untuk telefon
Tapi tak pernah pun
Hapuskan saja nombormu yang kumasih hafal

Barang-barangmu di kamarku
Sepertinya kupunya ruang besar
Kerana kau tahu aku tak kisah
Pulanglah bila kau rasa perlu

Kurasa hitam dan putih di dalam
Tanpa daya dari kiri ke kanan
Aku hias kamarku dengan barang kesukaanmu
Berharap kau muncul lagi

Jadinya kau putuskan untuk bertemu
Haruskah kubersetuju?
Kau sering saja begini
Datang dan pergi sesuka hati macam aku ini sampah

Tiap kali kau pulang kepadaku
Aku bersedia untuk pisah
Baik kau putuskan akalmu lekas
Tentang diriku

Aku bayangkan bagaimana
Bagaimana jika kau tinggalkan segala dan pulang semula?
Tapi aku tahu kau bakal tidak
Selepas apa yang aku lalui aku masih risaukan kau

Kau putuskan semua rakan kau
Ini pastinya yang terakhir
Tapi kau tahu aku tidak kisah
Pulanglah bila kau rasa perlu

Berharap kau muncul lagi
Berharap kau muncul lagi

(diterjemahkan daripada 'Decorate' nyanyian Yunalis Zarai)

Ulasan