022: efek hati terserpih & penutupan kisah penantian tandus yang bodoh.





He treats me fine but I could be better.
You bring the wine and I read your letter.
I’m on my own feeling like a liar.
I’m almost home but I’m geting tired.

You never could look back.
You never would look back.
Because
I don’t need you and you don’t need me.
I don’t need you; you don’t need me.

I said goodbye, but I just regret it.
Let’s make things right, but you’ll never let it.

You never could look back.
You never would look back.
I don’t need you and you don’t need me.
I don’t need you; you don’t need me.

I don’t need you and you don’t need me.
I don’t need you; you don’t need me.
I don’t need you; you don’t need me.
I don’t need you. I don’t need you.
I don’t need you. I don’t need you.
I don’t need you. I don’t need you.



--------


Kelmarin mungkin Tuhan mahu menunjukkan magis kekuasaannya, aku ditemukan dengan HIM di alam maya. Entah dari mana datangnya kekuatan dalam diri aku beranikan diri untuk menghantar mesej ringkas menegurnya. Aku tidak dapat menunggu lama menantikan respons darinya kerana aku harus bergegas ke DECTAR. Aku ada peperiksaan Bahasa Sepanyol petang tersebut.


Aku pulang agak lewat dari peperiksaan. Singgah di kafe KTHO untuk makan. Sendirian macam selalunya. Sesungguhnya aku resah dan gelisah menanti bas pulang ke kolej. Aku mahu segera tahu apakah HIM telah membalas mesej ringkasku itu.


Ya. HIM ada menjawab mesejku. Aku dapat tahu dia sudahpun berpunya. Hatiku terserpih. Ada air mata gugur secara automatik. Serta-merta aku tiada selera untuk ulangkaji pada malam itu. Tambahan pula aku mulai rasa mukadimah demam menjalari tubuh.


Tak apalah. Sudah 5 tahun berlalu. Aku menanti dalam kehampaan sedangkan aku rasa HIM sedikitpun tidak ingat padaku.


Sia-sia.

Ulasan